Individuell eksamen Visuell Gramatikk, VIG2100
I denne oppgaven skal jeg utarbeide markedsmateriell for Le Creuset sin runde støpejernsgryte. Formålet med markedsmateriellet er å skape oppmerksomhet blant potensielle forbrukere, interesse for produktets fordeler fremfor konkurrentene og en overbevisning av den potensielle kunden i en beslutningsfase. De visuelle fenomenene som benyttes skal skape oppmerksomhet, fange interesse og være representative for personligheten til produktet. De visuelle representasjonene skal stemme med de forventningene kundene har til produktet, den følelsen de får når de bruker produktet eller omgir seg med det og den følelsen de sitter igjen med.
Eksamensoppgaven består av fire oppgaver.
Jeg skal blant annet produsere en reklameplakat for Le Creuset i formatet A2. Utformingen av plakaten skal benytte seg av abstrakte strukturer som utgangspunkt for komposisjonen. Videre skal jeg produsere en magasinannonse for D2. Utformingen av annonsen skal vise bevisst bruk av visuelle konkrete former og teksturer. Jeg skal utforme en pakning for støpejernsgryten som viser bevisst representasjon av relasjoner mellom produkter. Pakningen skal gjenspeile innholdet av produktet. For Instagram skal det produseres en annonse. Annonsen skal vise bevisst representasjon av aktiviteter.
Trykk for større bilder.