top of page

RAMONA SKOSALON


Individuell eksamen Kommersielle og konseptuelle rom, STK2100

I denne oppgaven skal dere presentere et interiørkonsept til butikken Ramona Skosalon som ligger på Grünerløkka, Markveien 53. Butikken ble etablert 1924 og det er nå 3. og 4.generasjon som driver butikken. Identiteten er avgjørende. Ramonas trofaste kunder skal kjenne igjen merkevaren, i tillegg ønsker de også å nå nye kunder. Det er viktig at dere setter dere godt inn i firmaet og gjør grundig research på hvem de er, hva som er deres styrker og eventuelt svakheter, hvem som er deres konkurrenter, målgruppe, osv.

Produktplassering og eksponering av varer er viktig, noen varer skal profileres mer enn andre. Dere må orientere dere i varekategorier og presentere disse på egnet måte i butikken.

Konseptforklaring, utdrag fra eksamenstekst:

Konseptet Samtid baserer seg på nåtiden. Et skille mellom fortiden og fremtiden. Med dette ønsker jeg å bringe Ramona Skosalon inn i fremtiden med et nytt utseende, samtidig som jeg tar vare på deres verdier og historie.Når man går inn i Ramona Skosalon kan man føle og se deres sterke identitet. Familieånden står sterkt og interiøret forteller en historie om en lang årrekke som fungerende skobutikk.

Det er viktig for meg å beholde den gode atmosfæren som allerede er i butikken ved å beholde sentrale elementer som er viktig for Ramonas historie. Bilder og sko-butikkens iøyefallende rødfarge er gjennomgående for løsningen og gjør at stamkundene fortsatt vil kjenne seg igjen når de går inn (...)

Trykk for større bilder.


bottom of page