Gruppeeksamen i Kreativ Metode, KME1101
Dere er hyret av en nystartet fastfood-kjede, som skal konkurrere med Burger King, McDonalds, Subway og andre eksisterende fastfood-kjeder. Dere har fått i oppgave å utvikle et totalkonsept for denne fast-food kjeden som gjør at dere treffer en litt eldre målgruppe (50+), uten å ekskludere andre målgrupper som ungdom og barnefamilier.
Utdrag fra eksamensteksten:
Navnet på fast food-kjeden vår er Velbekomme. Gjennom brainstormingmetoden valgte vi dette navnet fordi det er innbydende og knyttes til et servert måltid. Slagordet ble utviklet på tilsvarende måte og er ’’En smak av Norge’’. Logoen, uniformen og produktene tilhørende kjeden er utviklet med Mariusmønsteret.
Vi har bestemt vi oss for å ikke kun fokusere på tradisjonell, norsk mat, men også det mer moderne. Menyen vil bestå av gamle klassiske matretter som har blitt laget i norske hjem i alle år og matretter som lages i norske hjem den dag i dag. Med det ville vi treffe målgruppen som er 50 år pluss, men også andre målgrupper som ungdom og barn. Alle råvarer vil komme fra norske, lokale produsenter.
Vi vil være en miljøbevisst fast food-kjede, derfor blir alt av papir- og plastmateriale miljøvennlig (...)